SATIN AL

sticky

PEMBE KURDELE PROJESİ

Meme kanseri başta olmak üzere, kadınlara özgü kanserlerin iyileşme oranlarının artmasında, erken teşhisin büyük önemi bulunmaktadır. Meme kanseri Türkiye’de en yaygın kanser türü olup her 8 kadından 1 tanesi yaşamı boyunca “Meme Kanseri”ne yakalanma riskine sahiptir. İyi tarafı ise meme kanseri erken teşhis ile %98 tedavi edilebilme şansına sahiptir. İşte biz de buna talibiz. HDI Fibaemeklilik olarak Pembe Kurdele Projesinde sigorta ürünü satan taraf olarak gözüksek de aslında misyonumuz ticari faaliyette bulunmaktan çok, kadınların bu ürünü alarak farkındalıklarını arttırmak, bilinçlendirmek ve bu yolla imkanı kısıtlı olanlara da destekde bulunarak bunu yaygınlaştırmaktır. Pembe Kurdele projesinden elde edilen gelirin bir kısmını AÇEV’e bağış olarak aktarılarak, kadınlarımızı bilinçlendirerek yeni bir hayat sunmak hedeflemektedir.

Meme kanserinin erken teşhisini teşvik için yaratıcı ve başarıyla yürütülen bir tanıtım kampanyası gerçekleştirilmektedir. Her ayın son Perşembe gününü “özmuayene günü” ilan eden Pembe Kurdele kampanyamızla, kadınları kendi kendilerini muayene etmeye yönlendiriyoruz. Bu mesajın, geleneksel medyanın yanı sıra sosyal medya üzerinden, ve çeşitli iş birlikleri kurularak en geniş şekilde yaygınlaştırılmasına çalışıyoruz.

Pembe Kurdele, diğer tüm sigorta ürünlerinden ve sağlık sigortalarından ayrılmaktadır. Paketin en önemli ayrıcalığı, başta meme kanseri olmak üzere herhangi bir kadın kanseri türüne yakalanılması durumunda, durumun belgelenmesinden 30 gün sonra, hastane faturası gibi ek bir belge gerekmeden teminat tutarı sigortalıya nakit olarak ödenmektedir.. Böylece kişi, bu tutarı ister tedavi masraflarında, isterse farklı ihtiyaçları için kullanabilmektedir Kanser gibi bir hastalığın, ailevi sorumlulukları da üzerinde taşıyan kadınlarımız açısından ne tür zorluklar ve hastalık dışı ek masraflar yaratabileceği bilinmekte ve bu noktada onların desteklemesi çok önemsenmektedir. Üstelik elde edilen primlerin bir kısmı AÇEV’e bağış olarak aktarılamakta ve bilinçlendirme kampanyamız bu yöntemle daha da güçlenmektedir.

3 yıldır gururla devam ettirdiğimiz Pembe Kurdele Projemiz , dünyanın en itibarlı ödül organizasyonlarından biri kabul edilen Best Business Awards’ta 2015 En İyi Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülü’ne layık görüldü. 2015 yılı En İyi Kurumsal Sosyal Sorumluluk kategorisinde ödül, Türkiye’de kadın kanserleri alanında farkındalığı önemli ölçüde artırarak hayat kurtarmaya yardımcı olduğu gerekçesiyle HDI Fibaemeklilik’in Pembe Kurdele projesine verildi.

Best Business Awards jürisi tarafından yapılan açıklamada ödül gerekçesi şöyle değerlendirildi:

“HDI Fibaemeklilik, göğüs kanserinin erken teşhisini teşvik için yaratıcı ve büyük başarıyla yürütülen bir tanıtım kampanyası gerçekleştiriyor. Her ayın son Perşembe gününü “özmuayene günü” ilan eden Pembe Kurdele kampanyası, kadınları kendi kendilerini muayene etmeye yönlendiriyor. Bu mesaj, geleneksel medyanın yanı sıra sosyal medya üzerinden, insanların başkalarına verebilecekleri özel tanıtım kartları bastırılarak ve çeşitli iş birlikleri kurularak en geniş şekilde yaygınlaştırılıyor. Ödül jürisinin kararını belirleyen gerekçe, özellikle söz konusu kampanyanın yarattığı etki ve ulaştığı başarı ile bu korkunç hastalık hakkında farkındalığı önemli ölçüde artırmış ve hayat kurtarmaya yardım etmiş olmasıdır.”

Pembe Kurdele Projesi Kapsamında Neler Yapıldı?

Pembe Kurdele Projesi, yalnızca kanser haftası, kadınlar günü gibi özel günlerde değil tüm yıl boyunca devam eden aktiviteler ile benzer projelerden farklılaşıyor.

Pembe Kurdele Sosyal Sorumluluk Projesi kapsamında Türkiye Meme Vakfı’nın (MEVA) yürüttüğü "Farkındayım Korkmuyorum Arkadaşıma Anlatıyorum ", Akran Eğitimi projesi desteklenerek doğrudan eğitim modeliyle 10,072 genç kıza ve 30 binin üzerinde bir ekosisteme ulaşılmıştır.

Pembe Kurdele Paketi’nden elde edilen primin bir kısmı AÇEV’in yürüttüğü “Kadınların Eğitimi, Ailelerin Sağlığı ve Mutluluğu” kampanyasına bağış olarak aktarılmaktadır.

Her ayın son perşembe gününü özmuayene günü ilan edilerek kampanyanın videosu ile tüm kadınlar her ay bir kez düzenli olarak özmuayene yapmaya davet edilmektedir. Kampanya kapsamında, “Pembe Kurdele”nin Facebook, Instagram ve Youtube hesaplarında meme sağlığı farkındalığı konusunda paylaşımlara yer verilmektedir.